1. Generelt

Floriss Fordel et fordels- og lojalitetsprogram for kunder av floriss.no og Floriss sine butikker som har registrert seg som medlem. Medlemskapet er gratis og åpent for alle privatpersoner som har fylt 15 år. Fordeler medlemskapet gir er personlige og kan ikke overdras til eller arves av andre. Floriss eies og drives av Floriss Drift AS. Medlemmer av Floriss Fordel mottar tilbud kun forbeholdt medlemmer.

E-post er den kanal Floriss bruker til å kommunisere om kundeklubb, og det å sende nyhetsbrev er kundeklubbens primære konsept. Derfor godtar du ved å melde deg inn som medlem i Floriss Fordel at du vil motta kommunikasjon fra Floriss på e-post. Du kan melde av epost-kommunikasjon via avmeldingslenke i nyhetsbrev, men du melder deg da også ut av kundeklubben. 

Ønsker du å fjerne samtykke til e-post via «Min Side» vil du måtte melde deg ut av kundeklubben for å gjøre dette. 

Å motta SMS-kommunikasjon er valgfritt. Du kan melde deg av via avmeldingslenke i SMS, eller Min Side. 

Du kan reservere deg mot digital annonsering med personkobling på Min Side. Denne formen for annonsering  innebærer i praksis at Floriss samarbeider med digitale annonsenettverk som Meta etc. for å kunne målrette relevant informasjon mot deg når du er på disse plattformer. I personvernerklæringen kan du til enhver tid se hvilke annonseplattformer vi benytter oss av, og du kan når som helst reservere deg mot dette. Står det ikke spesifisert noe annonseplattform, er det fordi digital annonsering med personkobling mot medlemmer ikke praktiseres.

Hvis du reserverer deg mot denne formen for annonsering kan det ta noe tid før dette oppdateres i praksis. En slik reservasjon er bare mot denne formen for personkobling, og du vil fortsatt kunne bli eksponert for annonser fra Floriss når du er på disse plattformene. 

Hvordan du melder deg av dialogen kommer tydelig fram av all e-post og SMS, og gjelder den enkelte kanal. Ønsker du å fjerne samtykke til e-post via «Min Side» vil du måtte melde deg ut av kundeklubben for å gjøre dette. Det er nemlig grunnleggende betingelse for medlemskapet at vi kan kommunisere med deg på e-post.

Melder du deg av e-post-kommunikasjon via lenke i nyhetsbrev, vil vi informere deg via e-post om at du har 10 dagers frist til å tilbakeføre samtykke på «Min Side» for å beholde medlemskap og medlemsfordeler. Dersom du etter 10 dager ikke har oppdatert epost-samtykket på «Min Side» vil din profil, dine oppsparte fordeler og alle tilhørende data bli slettet.

Dersom du melder seg av dialog for SMS eller e-post, vil du fremdeles kunne motta informasjon som er vesentlig for medlemsforholdet som for eksempel endringer i medlemsvilkår, inntil du evt. melder deg ut av Floriss Fordel, eller medlemskapet har blitt avsluttet grunnet manglende oppfyllelse av vilkår for samtykke til e-post kommunikasjon (se for øvrig punkt 6).

Velkomstgaver og lignende kan kun hentes i butikk i ordinær åpningstid. I situasjoner hvor butikker må holde stengt pga. uforutsette hendelser og åpningstidsrestriksjoner (smittevernsrestriksjoner, skade, sykdom etc.) vil vi tilrettelegge for at slike gaver du har rett til kan hentes etter gjenåpning.

Medlemsvilkår Rosekort-programmet

Rosekort er en medlemsfordel i kundeklubben Floriss Fordel. Du må være fullverdig medlem av Floriss Fordel, registrert med mobilnummer og e-postadresse, og samtykket til å motta informasjon fra Floriss via e-post for å ta del i Rosekort-programmet.  

Rosekortet er digitalt, og du vil til enhver tid finne oversikt over hvor mange klipp du har registrert på din profil på floriss.no. Vi vil også forsøke å holde deg orientert om din status på rosekortet via e-post.  

For hvert kjøp av rosebukett fra vårt bunttorg får du et stempel i rosekortet. Rosekortet er en rabattordning som gir deg opp til 229,- kr i rabatt på hvert sjette rosebukett. Dersom du ikke benytter hele rabatten, kan ikke restbeløpet overføres til senere kjøp.  

Man får ikke tellende kjøp/ klipp på det sjette kjøpet.

Man kan få ubegrenset med rabatterte buketter per handel. Du får klipp på alle varer, med unntak av de varene du fikk rabatt på. Du kan ikke samle opp kuponger / rabatter. Man kan til enhver tid kun ha en kupong.

Floriss forbeholder seg retten til å bestemme hvilke varer som til enhver tid er en del av rosekort-programmet, og gir deg rett til å opparbeide rabatt.  

Hvis du melder deg av ut av kundeklubb, og/eller sletter din profil vil rosekortet vil du også melde deg av rosekortet, og alle dine personopplysninger også, rosekort opptjening, vil bli slettet.  

Eier du et fysisk rosekort, har du rett til å få overført kjøpene til det digitale kortet. Du må da levere inn ditt fysiske kort i butikk, så vil personalet konvertere klippene for deg i kassen.

Floriss kan om ønskelig endre betingelsene, eller avvikle rosekortet med en måneds varsel. Du må da benytte deg av fordelene i rosekortet innen denne tid. Endringer i betingelser, eller avvikling skal varsles via e-post eller SMS.

Hvis tekniske problemer gjør at man ikke får registrert kjøp i rosekort-programmet, kan disse registreres i kassen på et senere tidspunkt mot fremvisning av kvittering.  Ett kjøp kan kun knyttes til ett rosekort. Mislighold av rosekort kan føre til at kunden mister retten til å delta i programmet. 

2. Personvern

Ved å melde seg inn i Floriss Fordel samtykker medlemmet til at Floriss registrerer og behandler personopplysninger om medlemmet som medlemmet gjør tilgjengelig, dens aktiviteter - inkludert kjøpshistorikk og øvrig informasjon iht. medlemskapet i Floriss Fordel.  Floriss er ansvarlig for lagring og anvendelse av medlemmers personopplysninger i tråd med Personopplysningsloven. Opplysningene behandles i den hensikt å administrere og tilpasse kommunikasjon med medlemmer. Kjøpshistorikk og klikk på Floriss sine nettsteder, e-post og SMS kan anvendes for tilpasset markedsføring. Dersom medlemmet ønsker innsyn i de personopplysningene Floriss har, eller dersom medlemmet ønsker disse rettet eller slettet fordi opplysningene er uriktige, kan medlemmet kontakte Floriss (i henhold til kontaktinformasjonen nedenfor). Opplysninger selges eller leveres ikke ut til tredjepart. Ytterligere detaljer rundt personvern kan leses i vår personvernerklæring.

Det rettslige grunnlaget for disse behandlingene er personvernforordningens artikkel 6 (1) a) og b).

2.1 Hvilken informasjon samler vi inn og hva bruker vi den til?

Vi samler inn og bruker opplysninger om deg for å levere tilpasset informasjon og så gode tjenester som mulig.

Når du melder deg inn i Floriss Fordel ber vi deg om å registrere følgende informasjon:

  • Fornavn
  • Etternavn
  • Mobilnummer
  • E-postadresse
  • Butikken du ønsker å motta tilbud fra
  • Postnummer
  • Sted
  • Kort token* hvis betalingskort er registrert i kundeklubben.

(*) Et korttoken er en unik kode som genereres av bank terminal i butikk eller et nettsted for å erstatte sensitive informasjon som kortnummer og utløpsdato. Dette innebærer at vi ikke lagrer det faktiske kortnummeret, hos oss. Informasjon som vises på Min Side under «Mine registrerte kort» er fra ekstern kilde hos betalingsleverandør og genert ut fra dette token, uten at data lagres hos oss.

Vi lagrer dine kjøp for å kunne tilby fordelsordninger, som rosekort og personlige kuponger og tilbud basert på dine kjøp. Din kjøpshistorikk er tilgjengelig på «Min Side».

Selv om du etter innmelding i kundeklubben fjerner samtykke til SMS-kommunikasjon, har vi behov for å lagre ditt mobilnummer, da mobilnummer er det vi bruker til å identifisere deg som kunde i vårt system.

Det rettslige grunnlaget for denne behandlingen er personvernforordningens artikkel 6 (1) f).

2.2. Databehandlere

Floriss benytter databehandlere for å gjennomføre tjenesten med underliggende kommunikasjonsverktøy. Vi kan også engasjere samarbeidspartnere for å utføre analyser og spørreundersøkelser. 

Der vi benytter databehandlere for å behandle personopplysninger på våre vegne, inngår vi nødvendige avtaler for å ivareta informasjonssikkerheten i alle ledd av behandlingen.

Følgende selskap er i dag sentrale når dine opplysninger behandlestilknyttet Floriss Fordel.

Databehandlernes navn og adresse:

  • Oculos AS , Kongens gate 21, 0153 Oslo
  • Voyado, Lumaparksvägen 9, 120 31 Stockhholm
  • Fjuz Kommunikasjon, Øvre Slottsgate 14, 3 etg, 0157 Oslo
  • CustomPublish AS, Møllergata 24, 0179 Oslo
  • TouchSoft AS, Movegen 40, 3946 Porsgrunn
  • Verifone Norway AS, Østre Aker vei 24, 0581 Oslo

Våre databehandlere kan ikke bruke personopplysninger om deg for noe annet formål enn å yte tjenesten som er avtalt med oss.

Med unntak av lovlig utlevering til våre databehandlere vil vi verken dele, leie ut eller selge opplysninger som kan knyttes til deg som person til tredjeparter.

2.3. Dine rettigheter

Du har rett til innsyn i og korrigering eller sletting av de opplysningene vi har om deg. Du har rett til begrenset behandling, å protestere mot behandlingen og du har rett til dataportabilitet. Du har rett til å trekke tilbake dine samtykker og du har rett til å klage til datatilsynet.

Et krav om sletting vil medføre at vi melder deg ut av Floriss Fordel.

Hvis du sletter din profil og kundedata hos Floriss Fordel, har Floriss rett, og vil holde på disse opplysningene i inntil 30 dager for å unngå misbruk av innmeldingsfordeler. Det er kan i denne perioden ikke være mulig å melde seg inn i kundeklubben igjen. Etter at du sletter din profil vil det være en forsinkelse på 24 timer før din profil forsvinner alle våre systemer. Du vil ikke kunne motta nye velkomstgaver tilknyttet mobilnummer du registrerte deg i kundeklubben med i de påfølgende 90 dagene. Mobilnummeret vil være logget i denne perioden, men uten andre tilknyttede data.

2.4. Bruk av informasjon fra offentlig tilgjengelige kilder

Floriss Fordel kan i enkelte sammenhenger hvor det er praktisk hente og lagre opplysninger om deg fra offentlig tilgjengelige kilder for å vaske eksisterende kundedata. Hensikten med dette er å kunne holde kundeopplysninger oppdatert, ha demografisk innsikt i medlemsmassen, samt kunne sende tilpasset kommunikasjon på bakgrunn av offentlig tilgjengelig informasjon. Sletter du din profil hos Floriss Fordel, vil all slik informasjon bli slettet.

Det rettslige grunnlaget for denne behandlingen er personvernforordningens artikkel 6 (1) f).

3. Vilkårenes varighet

Vilkårene gjelder fra 01.01.2021. Et medlem kan si opp avtalen med umiddelbar virkning, og medlemmet mottar innen 30 dager en bekreftelse på at alle opplysninger registrert om medlemmet er slettet. Oppsigelse av avtalen fra medlemmets side rettes til ett av kontaktpunktene nederst i vilkårene. Floriss forbeholder seg retten til uten varsel, å endre, revidere e.l. vilkårene for Floriss Fordel. Endringer vil bli kommunisert på floriss.no, i e-post eller SMS. Et medlem vil også kunne motta opplysninger om endringer ved å henvende seg til kundeklubb@floriss.no. Floriss forbeholder seg retten til, med 30 dagers varsel, å avvikle eller erstatte Floriss Fordel. Dersom Floriss Fordel programmet må avvikles grunnet et lands lovgivning, en domsavgjørelse eller grunnet forbud gitt av myndigheter, kan Floriss Fordel programmet uten forvarsel opphøre med umiddelbar virkning. Floriss kan si opp avtalen med medlemmet med umiddelbar virkning dersom medlemmet har oppgitt feilaktige opplysninger eller har brutt sine forpliktelser i henhold til disse vilkårene.

Floriss forbeholder seg retten til å slå sammen fordelsprogrammer innenfor eget konsernet, med 30 dagers varsel.

4. Force Majeure

Dersom det oppstår en situasjon som gjør det umulig for Floriss å oppfylle sine forpliktelser i tråd med disse vilkårene, og som etter vanlige kjøpsrettslige regler regnes som Force Majeure, opphører den rammede parts forpliktelser så lenge den ekstraordinære situasjonen vedvarer. Som Force Majeure regnes eksempelvis lovendring, arbeidskonflikt, streik, lockout eller andre omstendigheter som partene ikke rår over, slik som krig, opprør, brann, eksplosjon eller inngrep fra offentlige myndigheter.

5. Tvister og lovvalg

Ved evt. tvister vedrørende tolkning av betingelser og medlemsvilkår for kundeklubben, gjelder norsk rett og rett verneting er Oslo tingrett, med mindre annet følger av ufravikelig lovgivning.

6. Kontakt

Ta gjerne kontakt med oss om du har spørsmål.

Floriss Drift AS
Billingstadsletta 13
1396 Billingstad
v/ Floriss Fordel
kundeklubb@floriss.no